فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر کس از تجهیزات این نیرو نگهداری لازم را نکند خائن است، افزود: به روزآوری و الحاق مجدد یک بالگرد پس از 18 سال زمینگیری نشان از رویکرد تمرکز بر نگهداری تجهیزات در نیروی ارتش دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، امیر دریادار حبیبالله سیاری امروز (10 آذر ماه) در حاشیه مراسم الحاق یک ناو در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه هر سازمانی که آینده و هدف را برای خود در نظر نگیرد قطعاً نمیتواند مسیر تکامل را طی کند و دچار روزمرگی میشود، افزود: اگر چشمانداز مشخصی داشته باشیم موقعیت سازمان نیز تأمین میشود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری ادامه داد: حضرت آقا در آن دیدار فرمودند دستیابی به جایگاه متناسب با شأن تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی از وظایف نیروی دریایی ارتش است.
سیاری ادامه داد: برای انجام این مأموریت مقدس و کلان، نیروی دریایی ارتش قطعاً نیاز به تجهیزات دارد، همانطور که مقام رهبری نیز گفتهاند نیروی دریایی نیروی تجهیزاتمحور است.
وی با بیان اینکه امروز حضور در دریاهای آزاد در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد، اضافه کرد: برای برخورداری از تجهیزات مناسب و کارآمد دو رویکرد را در دستور کار داریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: یکی از این دو رویکرد شامل نگهداری و بهینهسازی تجهیزات موجود با هدف بخشیدن عمر انقلابی به آنها و رویکرد دوم، مشتمل بر ساخت تجهیزات جدید با هدف جایگزینی با تجهیزات موجود است که در رویه معقول و منطقی پیش میرود، از همین رو، تا نوسازی تمام تجهیزات، این دو رویکرد را ادامه میدهیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر کس از تجهیزات این نیرو نگهداری لازم را نکند خائن است، افزود: به روزآوری و الحاق مجدد یک بالگرد پس از 18 سال زمینگیری نشان از رویکرد تمرکز بر نگهداری تجهیزات در نیروی ارتش دارد.
وی در ادامه به پروسه تعمیرات هواپیمای ترابری فوکر اشاره کرد و افزود: مأموریت هواپیمای مذکور عملیات ترابری است. این هواپیما نیز با الحاق مجدد به ارتش میتواند تأثیرات بالایی را در انجام مأموریتها داشته باشد.
سیاری با اشاره به حمایتهای بخشهای مرتبط در نیروهای مسلح و سایر بخشهای همکار با نزاجا در روند تعمیر و نوسازی تجهیزات اضافه کرد: به جایی رسیدهایم که تمام تحرکات در منطقه خلیج فارس و اقیانوس هند را رصد میکنیم.
وی با بیان اینکه به منطقه تسلط کامل اطلاعاتی داریم، افزود: ادعای این را داریم که در صورت بروز هر تهدید در کوتاهترین زمان ممکن مقتدرترین واکنش لازم را نشان دهیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به الحاق مجدد ناو نیروبر تنب، بالگرد ضد زیردریایی و یک هواپیمای ترابری فوکر به نیروی دریایی اشاره و اضافه کرد: به عنوان نمونه، بالگرد ضدزیردریایی مذکور که از سال 51 به ناوگان بالگرد نیروی دریایی ملحق شده بود از سال 76 تاکنون زمینگیر شده و این در حالی است که این پرنده پس از 18 سال زمینگیری مجدداً بازسازی و به نیروی دریایی ملحق شده است.
بر اساس این گزارش، در این مراسم همچنین فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مشخصات تجهیزات جدید الحاقی به نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد.
دریادار دوم عباس زمینی اظهار کرد: ناو نیرو بر جمهوری اسلامی «تنب»، شناوری پشتیبانی رزمی است که از قابلیت پیاده کردن نیرو، حمل بالگرد، تانک و نفر برخوردار است. این شناور سه هزار تنی در سال 64 به ناوگان نیروی دریایی ارتش محلق و فرآیند تعمیرات اساسی و بهینهسازی سامانههای شناور یاد شده در خرداد ماه 91 آغاز شد و پس از 42 ماه تلاش خستگیناپذیر بهپایان رسید.
وی درباره بالگرد ضد زیردریایی SH-3D معروف به سلطان دریا نیز گفت: ماموریت اصلی این بالگرد، عملیات زیر دریایی است و توان حمل موشک و اژدر را داراست. این بالگرد دارای قابلیت نقل و انتقال نفرات، مراقبت از خطوط دریایی، ریزش و پرش چتر باز و غواص، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و شناسایی زیردریایی را داراست.
دریادار زمینی افزود: این بالگرد در سال 51 به ناوگان نیروی دریایی الحاق و پس از پنج مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 به علت سر رسید تعمیرات زمینگیر شد و در اسفندماه 90 تحت تعمیرات اساسی در شرکت پنها قرار گرفت و پس از 37 دوره تعمیرات و 36 روز تست های زمینی و پروازی با 110 هزار نفر ساعت کار مفید مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی درباره تعمیرات اساسی و بهینه سازی هواپیمای ترابری فوکر نیز گفت: ماموریت اصلی این هواپیما انجام عملیات ترابری است و این هواپیما ملقب به «دوستی» دارای قابلیت نقل و انتقال نفرات گشت دریایی، ریزش چترباز، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و حمل بار و تجهیزات است.
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: این هواپیما نیز در سال 51 به ناوگان بال ثابت نیروی دریایی ارتش الحاق شد و پس از پنج مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 به علت اتمام ساعت پرواز زمینگیرشد. این هواپیما در تیرماه 91 تحت تعمیرات اساسی در شرکت صنایع صها قرار گرفت و پس از 36 ماه دوره تعمیرات و 60 روز تست زمینی و پروازی به اسکادران پانزدهم پایگاه یکم هوا دریا نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست.
انتهای پیام